onsdag 17 juni 2009

En vanlig arbetsdag

Tänkte dela med mig utav en helt vanlig arbetsdag på vilt och naturreservatet Eriksberg.



Jag kommer körandes på de små stigarna, i min stora skåpbil. I en hastighet på max 30 km/h. Man ska ta hänsyn till alla sortes djur.
Plötsligt ser jag någon slags varelse på vägen. Jag saktar ner, stannar. Det är ett vildsvin. En aggressiv jävel. Går rakt emot bilen. För ett tag känns det som om vi har ögonkontakt. Precis som om jag vorre ett lovligt byte. 




Men jag samlade mod, trots att pulsen var hög och tankarna om att bli vildsvins mat fanns. Jag spände ögonen i vildsvinet. Han steg åt sidan.
Jag vann! Vilken seger. Han gick längs bilen, som om han ville ge mig en eloge. 




Sen kom jag fram till målet.
Ja, vad ska jag säga?
Vackert!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar